Op zondag 26 mei om 11 uur geeft Ilse Wielage een lezing over haar kunstwerken, die momenteel worden geëxposeerd in de bovenzaal van het museum.

Nadat ze opgeleid was tot medisch en wetenschappelijk illustrator is Ilse begonnen met het maken van olieverfschilderijen. Volgens Ilse leent kunst zich goed om met andere  ogen naar onszelf en ons leven te kijken, zodat we bewuster omgaan met de keuzes die we voor de toekomst kunnen maken. In haar lezing zullen aan de hand van haar schilderijen, waarin o.a. de zwaan als symbool centraal staat, emoties rondom dood en liefde aan de orde komen. Ook de sterke contrasten, zoals  tussen het mooie en het beangstigende, of vernietiging en respect, komen aan bod. Verder zal er ook aandacht zijn voor de invloeden die Ilse in haar werk heeft ondergaan, bijv. van Michelangelo en Leonardo da Vinci. De waarde van emoties loopt daarbij als een rode draad door haar verhaal.

U kunt zich aanmelden voor deze lezingen door een mail te sturen naar:

reserveer@museumvalkenburg.nl met vermelding van de lezing uw naam en het aantal personen.