Komende week kunt u voor het laatst 4 bijzondere tentoonstellingen bezoeken in Museum Valkenburg. Op zondag 30 juni zal Tom Cremers aldaar om 14.30 uur zijn laatste rondleiding over zijn verzamelde kunstwerken geven. Mis deze kans dus niet!

1.’Limburgse kunst 1910-1975′. Maastrichtenaar en jurist Tom Cremers is liefhebber en verzamelaar van met name Limburgse kunst. Hij verzamelt schilderijen, tekeningen, etsen en beelden van  kunstenaars die in Maastricht  werkzaam waren. Hij bezit een nagenoeg volledig overzicht van werken van  Limburgse  kunstenaars uit die periode, zoals Rob Graafland, Edmond Bellefroid,  Henri Jonas, Guillaume Eberhard , Han Jelinger, Charles Hollman,  Charles Eijck, Hubert Levigne,  Charles Vos, Willy Gorissen en vele anderen.

2. Pracht en Praal van Petrus Regout (1801-1878). De allure van Regout straalt af uit het uiterst kostbare ‘Album dédié à mes enfants et mes amis’, dat hij in 1864 in Parijs liet vervaardigen. Tom Cremers wist een exemplaar van dit album te verwerven en aan de hand van de fraaie litho’s uit dit album, doet hij voor de bezoekers van de expositie de persoon van Petrus Regout en het 19e eeuwse Maastricht herleven.

3.De Collectie van verzamelaar Theo Schroijen. De collectie is heel divers. Een groot deel van de collectie bestaat uit werken van Eugène Brands, Klaas Gubbels, Gèr Lataster, Theo Kuijpers, Yvan Theys, Luis Penin, Alexander Vogels en vele anderen.

4.Frans Duckers, Beelden. De beelden brengen een willekeurige menselijke situatie tot algemene geldigheid. Uitgetild boven het toeval van het moment, vertegenwoordigen zij een algemeen geldende waarde.