De komende maanden kunt u maar liefst 7 exposities beleven in Museum Valkenburg. Als Vriend van het museum heeft u tot en met april 2025 gratis toegang voor 2 personen incl gratis kopje koffie/thee. Een Vriendenpas kost slechts € 24. Interesse? Stuur dan een mail naar Vrienden@museumvalkenburg.nl.

Onderstaand een korte toelichting van de komende exposities.

Voor meer informatie kijk op: https://www.museumvalkenburg.nl.

1. ‘Sporen van handel en oorlog t/m 1 september

In de expositie laten we objecten zien die kenmerkend zijn voor handel en oorlog. Aan elk gevonden object zit een verhaal. Ontdek de lokale historie op de middenverdieping.

2. Helga Paetzold  ‘De scheppende kracht van het weefgetouw’ t/m 1 september

Er zijn in de loop der jaren nieuwe stadhuizen, provinciekantoren, scholen, instituten en directiekantoren, verspreid door het hele land, met een kleurrijk wandtapijt van Helga Paetzold voorzien.

3. Loe JonasDe verborgen collectie’ t/m 1 september

De figuren van Jo Peters worden geplaatst in landschappen met architectonische  elementen in een stijl die doet denken aan Dali of Gaudi.

4. Jo Peters ‘Oorsprong’ t/m 1 september

De schoonheid van het werk, de eenvoud en kracht van de natuur, zijn wezenlijke kenmerken in het werk van Jo Peters. Zijn beelden dwingen respect af door de eenvoud en hun oervorm.

5. Lisanne Sloots & Angelique Cremers ‘Op zoek naar de kern’ t/m 8 september

Geniet van de duo-expositie van Lisanne Sloots met houtskooltekeningen in een boeiende combinatie met beeldhouwwerken van Angelique Cremers.

6. ‘Nederlandse vrouwen in de wielerhistorie’ van 20 juli t/m 1 september

Unieke foto’s van Limburgse fotografen Tonny Strouken, George Deswijzen, Raymond Kerckhoffs en Dion Kerckhoffs en wielerattributen van Bennie Ceulen en Victor Indebraekt t.g.v. Tour de France de Femmes.

7. ’Through their Eyes’ van 8 september t/m 24 november

‘Through Their Eyes’ is een expositie met vaak nog nooit vertoonde foto’s over de bevrijding van Zuid-Limburg 80 jaar geleden.

Tot ziens in Museum Valkenburg!