Na de opening van de tentoonstelling ‘Through their eyes’ werd gisteren onder grote belangstelling de expositie ‘Vrijheid’ geopend.

Met die vraag op de achtergrond verbeelden twintig kunstenaars, in diverse disciplines, hun associaties met het thema ‘vrijheid’ op een zeer persoonlijke wijze. Hierbij wordt duidelijk zichtbaar hoe gevarieerd we over hetzelfde onderwerp kunnen denken.

De deelnemende Kunstenaars zijn: Roger Maes – fotografie, Erna Vollrath – tekenen, Frans Lemeer – schilderen, Marijke Beelen – grafiek, Theo Solberg – fotografie, Georges Daemen – schilderen, Leo Horbach – beeldhouwen, Cees Alfrink – grafiek, Lei Hannen – keramiek, Maria Verstappen – schilderen, Marjon Bessems – keramiek, Helga van der Poel – schilderen, Nic Heffels – lino-snede, Joep van kerkom – hout-snede, Marie José van der Meer – beeldhouwen, Petra Poolen – papier op linnen, Joop van Schie  – beeldhouwen, Pauline Luiten – grafiek, Jos Solberg – schilderen, Dawaa Molom – keramiek.

Deze veelzijdige tentoonstelling is tot en met 5 januari te zien in de bovenzaal van Museum Valkenburg.