Normaal gesproken rekent Museum Valkenburg geen meerprijs voor haar exposities. Toch is voor de tentoonstelling ‘Through their eyes ‘ een uitzondering gemaakt.

Voor deze bijzondere tentoonstelling geldt een meerprijs van €2 pp, die ook museumkaarthouders, Vrienden en Brgunstigers moeten betalen. Deze meerprijs komt ten goede aan de stichting We do remember, die deze tentoonstelling mogelijk heeft gemaakt.

De Stichting We Do Remember bestaat uit louter vrijwilligers die slechts één ding voor ogen hebben: Vrijheid is niet vanzelfsprekend en de vrijheid waarin wij nu leven in Zuid-Limburg hebben wij grotendeels te danken aan de Amerikaanse bevrijders uit de septemberdagen in 1944.

De stichting heeft voor deze expositie een groot aantal zwart-wit foto’s laten inkleuren. Deze kostbare exercitie heeft ertoe geleid dat er nu met levensechte beelden de bevrijding kan worden herbeleefd.

Wellicht dat het gratis kopje koffie/thee de meerprijs compenseert.