Op 8 september is de expositie ‘Through their eyes, 80 jaar bevrijding in Zuid-Limburg’ geopend in Museum Valkenburg. Sinds de opening weten steeds meer mensen deze indrukwekkende expositie in het mooie museum te vinden. De curatoren van deze tentoonstelling van de stichting We do remember zijn ook veelvuldig aanwezig en gaan dan in gesprek met bezoekers. De prachtige ingekleurde foto’s laten bezoekers de bevrijding herbeleven en er komen veel bijzondere verhalen en herinneringen los. Zo krijgt de titel ‘Through their eyes’ en nog diepere betekenis en leveren ze ook weer nieuwe foto’s op.

Z0 bezocht Hub Schetters op 25 september, precies 80 jaar na de evacuatie van Kerkrade, de expositie. Hij heeft als 5 jarig kind deze evacuatie bewust meegemaakt en was ook erg onder de indruk van de ingekleurde foto’s.

“Alle herinneringen komen opeens weer bij mij terug bij het zien van de  foto’s”, aldus Hub.

De tentoonstelling is nog te zien tot en met 24 november in Museum Valkenburg.