Het thema van de 70ste kinderboekenweek is ‘Lekker eigenwijs’. Hoe eigenwijs is het om een kunstboek voor uw (klein)kind te kopen. Museum Valkenburg heeft als enige boekwinkel van Valkenburg ook veel kinderboeken in haar collectie.

Iedereen weet hoe belangrijk lezen is. Lezen vergroot de woordenschat, heeft een positief effect op de sociale ontwikkeling én het stimuleert de fantasie. Helaas lezen kinderen steeds minder vaak en gaat de leesvaardigheid achteruit. Verschillende organisaties roepen daarom op tot een leesoffensief. Maar als (groot)ouder kunt u ook aan de slag door te ontdekken hoe u uw (klein)kind kunt helpen om plezier in lezen te krijgen. Met bijvoorbeeld een kunstdoeboek kunt u bovendien het plezier in kunst en creativiteit stimuleren. Een eigenwijs cadeau om met Sinterklaas te geven.

Kom snel eens kijken in de museumshop want de voorraad is beperkt.