Laden Evenementen

“Mooie dingen vragen en verdienen respect. Ze moeten getoond worden, als je ze moet opslaan in de garage, levert dat een gevoel van schaamte op“, aldus Jeu van Sint Fiet.

Liefde voor de kunst is van huis uit met de paplepel ingegeven. Vader Wan, de slager uit Wyck-Maastricht, en zijn vrouw Jeanny waren kunstverzamelaars. Werken uit deze collectie, worden van 1 december tot en met 16 maart 2025 getoond in de Charles Eyckzaal van Museum Valkenburg.

Te zien:

joan van barneveld felix van de beek fons bemelmans toine berghs phi daenen dre devens brigitta van drie guus van eck charles eyck

henri jonas gijs gijsbers guy van grinsven fons haagmans aad de haas benoit hermans toon hermans willem hofhuizen sjef “”

sidi el karchi fransje killaars piet killaars harrij koolen keetje mans  rik meyers ted noten raphael phillippens chrit rousseau tanja ridderbex

peter schuyren etienne van sloun theo smeets studio denk toon teeken hans truyen petran vermeulen roy villevoye johannes van de wetering

bas de wit jean pierre zoetbrood kim zwarts

De expositie wordt geopend op 1 december 2024 om 12.00 uur door Jeu van Sint Fiet.

De muzikale omlijsting wordt verzorgd door het Koperpoets Brass Ensemble.

De door de internationaal bekende kunstenaar Joep van Lieshout ingerichte huisartsenpraktijk Mediville van Jeu van Sint Fiet, Rijksweg 72a te Maastricht zal op 12 januari om 12.00 uur open zijn voor bezichtiging.

Finissage 16 maart 2025 om 12.00 uur: in kleine parade terug naar huis.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig