HELAAS IS DEZE WORKSHOP VOLGEBOEKT

Op woensdagmiddag 26 juni kunnen kinderen t/m 12 jaar gratis deelnemen aan een creatieve workshop in Museum Valkenburg. Onder leiding van de Valkenburgse kunstenares Claudia Volders gaan kinderen hun eigen munt ontwerpen.

Voordat de kinderen aan de slag gaan krijgen ze eerst een nadere uitleg van de archeologen van het museum over de lopende expositie ‘Sporen van handel en oorlog’.  Limburg kent een lange en veelzijdige geschiedenis en was eeuwenlang het toneel van macht, handel en oorlogen.  De prehistorische jagers wisten onze contreien al te vinden. Later gevolgd door Germaanse volkeren en de Romeinen. In de Middeleeuwen is het met hun adellijke ridders speler op Europees niveau. Vele eeuwen van oorlog en bijkomende handel, waar plunderende en doortrekkende vijandige troepen doorheen en langs trekken.  En iedereen liet zijn sporen na. Dat ia allemaal te zien in het museum.

Na deze inspirerende toelichting kunnen de kinderen zelf hun munt ontwerpen. Deze munt mogen ze na afloop mee naar huis nemen.

De deelname aan de workshop is gratis voor kinderen t/m 12 jaar. Svp aanmelden via reserveer@museumvalkenburg.nl.

Noteer alvast woensdagmiddag 10 juli; dan is weer een creatieve workshop. Nadere informatie volgt.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig