Ruim 10 jaar geleden organiseerde Resi Vervoort haar eerste tentoonstelling als curator en eindverantwoordelijke voor de exposities in het museum. Daarvoor droeg zij ook al haar steentje bij als lid van de expositiecommissie.

De afgelopen 10 jaar hebben veel spraakmakende tentoonstellingen de revue gepasseerd.  Limburgse kunstenaars, waarvan velen werkzaam waren in de tweede helft van de 20e eeuw in  Limburg,  zijn opnieuw voor het voetlicht gekomen. Dit tot groot genoegen van een nog steeds  toenemend aantal bezoekers die hun waardering uitspreken over de koers die het museum qua expositiebeleid is gaan varen.  Resi Vervoort heeft vanuit haar voormalige functie, galeriehouder in Maastricht, een rijk netwerk opgebouwd van kunstenaars en kunstverzamelaars. Hierdoor weet het museum telkens weer interessante exposities in te richten.

Ook voor het komend jaar bereidt Resi weer veel bijzondere tentoonstellingen voor, waaronder de jubileumtentoonstelling 75 jaar Museum Valkenburg en een expositie van de Valkenburgse kunstenaar Charles  Quaedvlieg.

Wilt u op de hoogte blijven van de activiteiten van Museum Valkenburg, meld u dan op onze website aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.