Op 14 augustus start de vierde etappe van de de vrouweneditie van de Tour de France in Valkenburg. Tegelijkertijd is dan in Museum Valkenburg de foto-expositie ‘Nederlandse vrouwen in de wielerhistorie’ te zien. Ter gelegenheid van deze unieke touretappe en tentoonstelling biedt Museum Valkenburg van 12 tot en met 14 augustus  van 13 tot 17 uur alle bezoekers gratis entree.

De tentoonstelling bestaat vooral uit bijzondere foto’s Nederlandse wielrensters gemaakt door, maar de Limburgse fotografen Tonny Strouken, George Deswijzen, Raymond Kerckhoffs en Dion Kerckhoffs. Daarnaast zijn er unieke wielerattributen van Bennie Ceulen en Victor Indebraekt te bewonderen. Ook Shimano Valkenburg en Eroica Valkenburg leveren attributen.

De tentoonstelling is nog tot en met 1 september te zien in meerdere zalen van Museum Valkenburg.