De expositie Through their Eyes trekt veel bezoekers die onder de indruk zijn van de (ingekleurde)foto’s  gemaakt door soldaten van de bevrijding van Zuid Limburg.

Het boek 80 JAAR BEVRIJD’ is sinds 13 september voor €15  te koop in onze shop.

In dit boek vindt u 80 , nooit eerder vertelde verhalen, afbeeldingen en schilderingen van Valkenburgers over de bezetting, de bevrijding  en de nasleep van de Tweede Wereldoorlog. Daar zijn aangrijpende verhalen bij. Verhalenover angst, dreiging en dood. Ervaringen die diep in het brein werden opgeslagen en nu alsnog naar boven zijn gekomen, want ze zaten vaak diep.

Daarnaast vindt u in het boek de volledige historische fotoserie Valkenburg en WO2.

U kunt dit boek, naast andere boeken over de bevrijding, kopen in onze shop  die gratis toegankelijk is tijdens de openingsuren van het museum (Dinsdag t/m zondag van 13.00 tot 17.00)