Ter gelegenheid van de komst van de Tour de France Femmes naar Valkenburg aan de Geul wordt op zaterdag 20 juli in Museum Valkenburg een unieke expositie geopend over de Nederlandse vrouwen in de Wielersport. Met foto’s van de Limburgse fotografen Tonny Strouken, George Deswijzen, Raymond Kerckhoffs en Dion Kerckhoffs en uniek wielerattributen van Bennie Ceulen en Victor
Indebraekt.

Ook Shimano Valkenburg en Eroica Valkenburg leveren attributen. Museum Valkenburg stelt de ruimte ter beschikking en verleent medewerking bij de voorbereiding. De expositie wordt geopend door Leontien van Moorsel, Mieke Havik en burgemeester Daan Prevoo.

Van 12 tot en met 14 augustus zijn er allerlei activiteiten rondom de 4de etappe van de Tour de France de femmes. Het Museum Valkenburg is dan gratis te bezoeken.

De expositie is daarna nog tot en met 1 september te zien.