Museum Valkenburg heeft de enige boekwinkel van Valkenburg met vele kunst- en historische boeken. Vandaag lichten we een boek uit van Charles Vos.

Charles Vos 1888-1954

De Maastrichtse beeldhouwer Charles Vos werkte in heel Limburg, maar vooral in Maastricht. Van hem zijn meer dan honderd beelden in de openbare ruimte te vinden. Vos was een bescheiden, humoristische man, met een breed oeuvre. Wie kent niet ’t Mooswief(Markt), Henric van Veldeke (Henric van Veldekeplein), Sint Amor (Sint Amorsplein) en de beelden
van Sint Servaas (Sint Servaasbrug en Keizer Karelplein). Hij waskunstenaar, docent en hoogleraar, hij boetseerde, beeldhouwde, ontwierp, tekende en schreef. Hij maakte religieus en profaan werk, bustes, kleine portretten, grafmonumenten, herdenkingsmonumenten, serviesontwerpen en heel veel ‘klein werk’. In dit boek komt o.a. zijn werk in zijn ateliers, op de Middelbare Kunstnijverheidsschool en de Jan van Eyck Academie, in bijna 300 pagina’s aan bod.

De  boekenshop van Museum Valkenburg is gratis toegankelijk. Openingstijden dinsdag tot en met zondag van 13.00 tot 17.00.